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Mittwoch, 21. Mai 2014

Tag 9 - Kampagnen-Strategie

Klassisches Marketing = Puschmarketing = hoher Streuverlust
  • Werbeanzeigen - Printmedien
  • Radio, TV
  • Broschüren, Messen 
  • Agenturen beauftragt - Gästebefragungen durchgeführt
  • Promotion
  • Event Marketing
  • Vertrieb/Sale
  • Mundpropaganda 
  • 4 - 8 P Kommunikation - wie lauten die vier P's ? TEST
  • Boston Consulting Matrix - Fragezeichen, Stars, Milchkühe, armer Hund) TEST  
Online Marketing Kommunikation (Targeting, Tracking, zielgerichtete Werbung, Pull Strategie)
  • E-,mail
  • Affiliate Marketing indirekt
  • Display Werbung (E-mail, Werbepartner)
  • Mobiles Marketing
  • Lokales Marketing
  • Website (Blogs, Live Chat)
  • Social Media: Google+
  • Videos (Interviews, Ankündigungen, Zusammenarbeit) 
www.hurra.com  360 Digital Performance Agentur 

Kanalplanung: Multi Channel (Kanalkommunikation/Touchpoints/Customer journey
Marketing Kommunikation: Begeisterung auslösen, Sehnsüchte erfüllen - Touchpointmarketing
  • temporäre/dauerhafte Kampagnen
  • Zeitrahmen (Saisonal, Aufwand, Bindung)
alles-online-marketing.de/was-ist-online-marketing


COCA COLA - content 2020 

move from creative excellence to content excellence

Content excellence purpose - ideas so conteagous that it can not be controlled = liquid 
Business objectives, brand, consumer interest = linked 
Conversation model = Brand stories create liquid and linked ideas = provoke conversations = we need to act on 365 days
3 Key drivers - double our sale /distribution of creativity /distribution of technologie  
connect deeper emotianal connections through storytelling!!
move from Evolution of storytelling - dynamic storytelling - development of incremental elements of a brand idea that get dispersed systematically across multiple channels of conversation
  • Serial storytelling
  • Multifaceted storytelling
  • Spreadable storytelling
  • Immersion & discovery storytelling
BVA = blueprint for every brand
From insights to provocation (small incremental thinking to bigger transformational actions)
Data become the new soil

conflict create creative ideas
5. Brand Information (Werte schaffen, Signifikante Beiträge schaffe, Engagement steigern mit Zusammenspiel     von Creativ tools, collaboration industrie und Rockstar Agentur)
6. Investment (70% Low risk nimmt 50% Zeit in Anspruch (Massenmarkt) 20% innovative action mit einer       spezifischen Zielgruppe, 10% High Risk mit neuen Ideen für Branderweiterung)
7. Testing (20% Qualität, 60% Links, 20% statistische Erhebungen)
8. Budget (30% inspirative tools/15% dialog Feedback und collaboration/30%Linktesting/15% Realtime           Kommunikation und Marketing Testing.
9. Multipler content (Einbindung verschiedener Partner, Steigerung der content production - wiederholen neu     aufbereiten, Stichwort Content Curration)

consumer produce more brand stories than we do 
Netbase - to measure the positive impact 
iterate, iterate, iterate ...not duplicate 

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